لیست اختراعات اميد نجف زاده اصل
گيربكس متغير پيوسته (CVT) تفاضلي ، طرحيست كه به وسيله آن ميتوان در عين پيوسته بودن انتقال قدرت ، دور و گشتاور را نيز ايجاد كرد. اين طرح با توجه به نگراني هاي بشر در مورد كاهش مصرف سوخت آلايندگي در خودرو و ساير صنايع ، مي تواند تا حد پشمگيري اين موضوع را متحول كند. اين طرح با حجم اشغالي كم و وزن كمتر نسبت به نمونه هاي موجود از جمله CVT چنبره اي و تسمه اي، تواني برابر را انتقال مي نمايد . ايده ي اوليه اين طرح از عملكرد و رفتار ديفرانسيل خودرو گرفته شده است. در مجموعه سياره اي گيربكس هاي اتوماتيك، دور يكي از عضوها (خورشيدي، قفسه يا رينگي) را توسط كوپلينگ چند صفحه اي يا باند و سروو صفر كرده، يكي از عضوها را ورودي و عضو سوم را خروجي در نظر مي گيرند. حال عملكرد ديفرانسيل و مجموعه سياره اي را با هم تركيب مي كنيم، يعني در مجموعه سياره اي بجاي اينكه دور يكي از عضوها را صفر كنيم، با ايجاد مقاومت، دور آن را در يك بازه مشخص كنترل مي كنيم. بدين ترتيب با ثابت بودن دور عضو ورودي كه متصل به محرك است و دور عضو دوم كه عضو كنترلي، دور عضو سوم كه خروجي است متغيير مي شود.
موارد یافت شده: 1